Dansk Geologisk Forening (DGF) blev stiftet i 1893 for at fremme interessen for geologi og for at være samlingspunkt for geologer og geologisk interesserede.
DGF afholder møder med foredrag, afholder ekskursioner og udgiver to tidsskrifter; Bulletin of the Geological Society of Denmark og Geologisk Tidsskrift.
Foreningen står endvidere for uddelingen af Stenomedaljen, Danmark Geologipris og støtter studerende deltagelse i Nordisk Geologisk Vintermøde.

Foreningen har ca. 600 medlemmer, og repræsenteret i European Federation of Geologists, Nationalpark Mols Bjerge og det Grønne Kontaktudvalg. Dem kan du læse mere om under associerede organisationer.

Kontor og mødesteder

DGF’s kontor findes på De Nationale Geologiske undersøgelser for Danmark og Grønland.
Møder arrangeres som oftest på Geocenter København (Øster Voldgade 10), eller på Geologisk Institut i Århus.

Adresse: Øster Voldgade 10, 1350 København K.
E-post: kontakt [at] 2dgf [dot] dk

Du kan også kontakte individuelle bestyrelsesmedlemmer – dem finder du her.

Bankoplysninger:
Danmark: Arbejdernes Landsbank,